هشدار در مورد ارتباط چاقی و سرطان

24 سپتامبر 2018- به گفته ی کارشناسان، پیش بینی می شود که چاقی از سیگار کشیدن که به عنوان بزرگترین عامل خطر قابل پیشگیری از سرطان محسوب می شود، در زنان انگلیسی در طول 25 سال آینده، سبقت بگیرد.
کارشناسان هشدار داده اند که این ارتباط مهم تر از تصور قبلی محققان است، و بر اقدام فوری در مورد آن تاکید کردند.
این گزارش هشدار دهنده است، اما مهم است که توجه داشته باشیم که چاقی می تواند با رژیم غذایی و ورزش درمان شود.تبعیت از یک رژیم غذایی سالم با غذاهای واقعی و کنار گذاشتن مصرف شکر می تواند به کاهش وزن، کاهش میزان قند خون و حتی معکوس شدن دیابت نوع 2 کمک کند.
مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا اعلام کرده است که چاقی خطر ابتلا به 13 نوع از سرطانها از جمله سرطان کلیه، پستان و روده را افزایش می دهد.
این موسسه ی خیریه پیش بینی کرده است که در طی 17 سال آینده، حدود 23000 مورد سرطان در زنان ممکن است به علت اضافه وزن ایجاد شود که 25000 مورد آن ناشی از سیگار کشیدن است.
مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا می گوید اگر روند پیش بینی شده ادامه یابد، تا سال 2043 چاقی بر سیگار کشیدن ، به عنوان یک علت سرطان، پیشی خواهد گرفت.
این موسسه ی خیریه گفته است که انتظار می رود در مردان، آمار ابتلا به سرطان ناشی از سیگار و چاقی به عنوان علل سرطان خیلی بعدتر به هم نزدیک شود، زیرا احتمال سیگار کشیدن مردان و ابتلا به سرطان های مربوط به دخانیات بیشتر است.
پروفسور Linda Bauld، متخصص پیشگیری از سرطان در مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا گفت: در حال حاضر چاقی یک تهدید بزرگ برای سلامت عمومی محسوب می شود و اگر اقداماتی برای کاهش آن انجام نشود، این تهدید گسترده تر خواهد شد. دولت بریتانیا باید کلاسهایی بمنظور پیشگیری از کشیدن سیگار و کاهش وزن بمنظور کاهش تعداد سرطان های مرتبط با سیگار و اضافه وزن برگزار کند و از طریق ساده کردن روشهای حفظ وزن سالم و محافظت از کودکان در برابر چاقی، با این اپیدمی مقابله کند؛ چرا که احتمال چاق شدن کودکان دارای اضافه وزن، در بزرگسالی پنج برابر بیشتر است.
دولت چندین پیشنهاد برای کاهش چاقی در انگلیس ارائه داده است، از جمله: افزودن فهرست محتوای کالریغذاها در منوی رستوران ها و محدودیت های تبلیغاتی در مورد انواع فست فودها و غذاهای بی ارزش(Junk food).
کارشناسان برجسته پزشکی کمپینی را در مورد نقش شکر در چاقی راه اندازی کرده اند، دکتر Aseem Malhotra، نویسنده ی the Pioppi Diet، در اوایل سال جاری در پارلمان اروپا در مورد نقش خطرآفرین شکر، نه چربی، سخنرانی کرد.
افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت که در برنامه ی کم کربوهیدرات سایت دیابت بریتانیا شرکت کرده و این دوره را به پایان رسانده اند، به طور متوسط​​ 7 کیلوگرم از وزن خود را در یک سال از دست داده و توانسته اند چاقی و همچنین دیابت نوع 2 را با کمک این برنامه معکوس کنند. مردم می توانند سلامت خود را با خوردن غذاهای مناسب مجددا بدست آورند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2018/sep/experts-warn-of-link-between-obesity-and-cancer-in-new-report-93247281.html